.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین آمار زنان تحصیل کرده بیکار

کارشناس مسائل زنان از ۶۳ درصد بیکاری زنان تحصیل کرده خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم، زهرا اخوان، کارشناس مسائل اجتماعی و زنان در همایش ملی زنان نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ که امروز با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی با دیدگاه ویژه به جایگاه زنان به این جایگاه ارزش نهاده و مسیر حرکت زنان را با حفظ ارزش‌های اسلامی روشن کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مطرح کردند که مسئله زن، مسئله مهمی است و بهترین کسی که می‌تواند مسئله زنان را حل کند، خود زنان روشنفکر و تحصیل‌کرده هستند. در واقع مقام معظم رهبری استراتژی را مشخص کردند.

این کارشناس مسائل زنان افزود: نرخ مشارکت زنان از زمان انقلاب ۱۲ درصد بوده که اکنون در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی ۱۲.۷ درصد تا ۱۵ درصد است؛ در حوزه زنان باید تکرار مکررات صورت گیرد تا برنامه‌ریزی ویژه زنان را شاهد باشیم.

اخوان اظهار داشت: زنان بیشترین نرخ مشارکت در حوزه‌های آکادمیک را از آن خود کردند ولی چرا ۱۲ تا ۱۵ درصد مدتی افزایش و بعد دوباره نزول یافت. در حقیقت باید این موضوع را بررسی کنیم.

وی اظهار داشت: زنان مستعد کار هستند بنابراین زنان باید تخصص را آموخته و برای حضور در عرصه‌های مختلف اقدام کنند ولی هنوز قابلیت‌ها به ظهور نرسیده است.

این کارشناس مسائل زنان افزود: اگر منابع طبیعی را بی‌رویه استفاده می‌کنیم خود یک بحث است و اینکه از ثروت ملی به دور باشیم بحث دیگر. در حقیقت تنها ۳۴ درصد از منابع انسانی را استفاده کرده‌ایم و از بقیه آن غافل مانده‌ایم که ما انتظار داریم دولت تدبیر و امید زنان در سطوح عالی شناسایی و از آنان استفاده کند.

وی با بیان اینکه زنان در سطوح عالی شناسایی نشده‌اند و در مناصب از آنها استفاده نمی‌کنند گفت: اجازه دهیم قابلیت زنان به ظهور برسد.

بحران بیکاری در خصوص زنان

اخوان بیان کرد: بحران بیکاری در کشور به ویژه در خصوص زنان بیداد می‌کند که امروز ۶۳ درصد زنان تحصیل‌کرده بیکار هستند چرا زنان باید بیکار باشند؟

وی افزود: متاسفانه دختران جامعه در پی کسب و کار به دام می‌افتند که در این زمبنه بنده هشدار می‌دهم در حقیقت اگر به مشکلات فرهنگی و اقتصادی رسیدگی نشود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بحران خواهیم بود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.479 seconds.